Слід перетворити освітню управлінську вертикаль у горизонталь, шляхом ліквідації управлінь освіти - Педагогу на замітку - Каталог статей - Персональный сайт вчителя географії
Сайт вчителя географії

Головна | Реєстрація | Вхід
Неділя, 04.12.2016, 19:17
Вітаю Вас Гість | RSS
Годинник
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Географія [40]
Туризм [21]
Краєзнавство [9]
Країнознавство [34]
Керівництво школою [75]
Педагогу на замітку [217]
Кнопка сайту
Новини osvita.ua
Головна » Статті » Педагогу на замітку

Слід перетворити освітню управлінську вертикаль у горизонталь, шляхом ліквідації управлінь освіти

Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.

Які види надлишковості присутні в шкільній освіті?

1. «Змістовна» надлишковість (перевантаженість шкільних програм, перенасиченість різноманітними «заходами» тощо).

2. Управлінська надлишковість (школа як надлишково керована організація).

3. Функціональна надлишковість (на школу покладається виконання надмірних і не притаманних їй функцій).

4. Інформаційна надлишковість (надмірні паперопотоки, збір даних заради даних, а не заради прийняття управлінських рішень).

5. Структурна надлишковість (існують «не потрібні» структури – методкабінети, бібколектори тощо).

6. Кадрова надлишковість (надмірна кількість заступників директора, удвічі більша кількість вчителів на одного учня в порівнянні із Західною Європою тощо).

7. Ресурсна надлишковість (явно надмірні приміщення у багатьох сільських і частині міських шкіл тощо).

Що робити?

З огляду на те, що радикально розвантажити учнів за нинішньої системи визначення змісту освіти не вдається, слід, замість спущених зверху перевантажених програм, перейти на індивідуальні освітні програми. У такому випадку зміст власної освіти визначатиме сам учень. Певні орієнтири йому запропонують його тьютори, консультанти, фасилітатори, які і займатимуться проектуванням особистісного розвитку учня. Зайве доводити, що кожному учневі стане набагато краще, якщо він отримає особистого тьютора і буде отримувати індивідуальну педагогічну підтримку. Це стане можливим за умови утвердження свободи від нав'язаних зверху «залізобетонних» навчальних програм вчорашнього дня, свободи творчого самовираження, як учня, так і вчителя.

Ті, хто працює в системі освіти, мають зосередитись саме на суто «людській» складовій навчального процесу — соціальній взаємодії, забезпеченні емоційної підтримки, створенні певної культури навчання тощо.

Сьогодні поняття «школа» не повинне асоціюватись із будівлею. Це певна субкультура, яка дає відчуття свободи та почуття приналежності до спільноти. Школа – це певний стиль пізнавальної активності, який базується на побудові позитивних стосунків між учнями та вчителями, на підтримці процесу взаємного розвитку.

З огляду на те, що контроль «згори донизу» поступово втрачає свою важливість, слід перетворити управлінську вертикаль у горизонталь, шляхом ліквідації нинішніх управлінь освіти і передачі їх функцій громадським органам управління освітою та професійним асоціаціям освітян. Це дозволить оптимізувати систему управління шкільною освітою, адже прибереться паразитична ланка (бюрократія), яка не додає корисних якостей, а лише гальмує розвиток освіти. Тоді нарешті прокинеться громада і відбудеться реальне роздержавлення освіти.



Джерело: http://osvita.ua
Категорія: Педагогу на замітку | Додав: 1122334455 (08.02.2016)
Переглядів: 60 | Теги: реформи, школа, Громовий, освіта | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Друзі сайту

Сайт відділу освіти Сквирської РДА
Сайт Сквирського РМК
Сайт Сквирського РК профспілки
Сайт Сквирської ЗОШ №1
Учнівський сайт Сквирської ЗОШ №1
Сайт галузі "Технології"
Сайт учителя української мови
Сайт Світ історії

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

Счетчик PR-CY.Rank Счетчик PR-CY.Rank Счетчик PR-CY.Rank
Погода
Наші гості
Освіта України

 

Географічні сайти


Copyright MyCorp © 2016 | Безкоштовний хостинг uCoz